Najnowszy post

Złodzieje czasu #1

Jesień to czas wyczekiwany przez wszystkich serialoholików. Na anteny wracają ich ulubieni bohaterowie! Dzisiaj chcę Wam przedstawić trzy seriale, których oglądania nie pożałujecie!

1.     Sense8



FABUŁA

Serial opowiada o ośmiu bohaterach, którzy są ze sobą połączeni mentalnie. Pomimo dzielących ich odległości, języka i różnic kulturowych mogą się ze sobą spotykać, rozmawiać i korzystać wzajemnie ze swoich umiejętności.


DLACZEGO WARTO OBEJRZEĆ?

 To coś przede wszystkim nowego i nietypowego w świecie seriali. Świeży i oryginalny. Bracia (teraz chyba siostry) Wachowscy przedstawiają nam wielogatunkowy serial. Możemy się w nim dopatrzeć elementów dramatu, Bollywoodu i azjatyckiego kina akcji, ale przede wszystkim jest to doskonały przykład obrazu sci-fi. Bohaterowie to największy atut tej produkcji. Postacie są wykreowane tak, że każdy zabiera nas do swojego świata i swoich problemów. Historie bohaterów są bardzo różnorodne i oryginalne. Każda z ośmiu historii broni się sama. Nie ma postaci spośród ósemki za którą byśmy nie przepadali.  I chociaż  na początku bohaterowie mogą nam się wydać stereotypowi, to jednak jest to bardzo mylne spostrzeżenie. Dla niektórych plusem może być wiadomość, że mamy tam element polskości w formie policjanta Willa Gorskiego.
Serial przede wszystkim urzeka odbiorcę swoim surrealizmem. Jest w nim pełno komicznych sytuacji. Polecam „Sense8” ludziom z ogromną wyobraźnią i otwartym umysłem.




FABUŁA

       Serial opowiada o chłopcu o imieniu Will, który wracając w nocy do domu ginie w tajemniczych okolicznościach. Fabuła pierwszego sezonu skupia się na odnalezieniu go.

DLACZEGO WARTO?

Serial został okrzyknięty najlepszym serialem Netflixa tego roku i wzbudził wiele emocji wśród ludzi dorastających w latach 80. Jak mówią sami twórcy: „ Stranger Things jest listem miłosnym do lat 80”. W tym serialu bardzo podobała mi się paranormalna zagadka  i w sposób w jaki bohaterowie zbliżali się do jej wyjaśnienia. Po prostu nie mogłam doczekać się zakończenia! Cieszyłam się, że scenarzyści nawiązywali do twórczości Tolkiena, ale w tym serialu najbardziej rzucało się w oczy podobieństwo do takich filmów jak: ET, Obcy, Poszukiwacze Zaginionej Arki czy Predator. Reżyserzy zaimponowali mi dbałością o detale i wykreowanym światem, który przedstawiał się bardzo autentycznie. I chociaż serial jest bardzo uniwersalny, podobało mi się, jak twórcy rozprawili się z niektórymi znanymi nam schematami. Jeżeli ktoś jest uczulony na dziecięcych aktorów, to nie ma się czego obawiać. Postacie Willa, Eleven, Dustina, Mike i Lucasa - na których serial najbardziej się skupia – są fenomenalne. Z całej obsady to właśnie oni grają najlepiej. Ogromne brawa dla Millie Bobby Brown, która stworzyła niesamowitą kreację Eleven. Serial potrafi przestraszyć, ale głównie jest tam przedstawiona niesamowita przygoda.
            Najbardziej polecam miłośnikom wątków paranormalnych, twórczości Stevena Spielberga i czytelnikom Stephena Kinga.



 Peaky Blinders opowiadający o British Gangster jest produkcją wypuszczoną na ekrany w 2013 roku. Trwają właśnie przygotowania do czwartego sezonu.


FABUŁA

      Tommy Shelby należy do gangsterskiej rodziny. Wracają z wojny pragnie tylko jednego – zwiększenia swoich wpływów. Czy mu się uda? Przekonajcie się sami!

DLACZEGO WARTO?

      Przede wszystkim warto dla znakomicie skonstruowanego soundtracka. Nie oglądałam lepszego serialu, gdzie muzyka tak idealnie komponuje się z obrazem. Warto też obejrzeć ten serial ze względu na klimat i ujęcia. Praca kamery jest niesamowita. Widz zachwyci się pięknymi zdjęciami, znakomitą i naturalną grą aktorską. Klimat tworzony jest dzięki  przemysłowemu miastu Birmigham, gdzie z kominów leci dym przysłaniający niebo, a zamiast rzek jest mętna, czarna breja. Jest to bardzo dobry serial gangsterski, a Cillian Murphy doskonale odgrywa swoją rolę. Tommy jest sprytny, przebiegły i zawzięty.  Nie tylko stanie się waszym ulubionym czarnym charakterem, ale także będziecie mu kibicować, chociaż nie zawsze będziecie rozumieć lub zgadzać się z jego wyborami. Reżyser bardzo dobrze odwzorował powojenną, angielską rzeczywistość. Panie zakochają się w strojach bohaterów! Trzeba też wspomnieć o bardzo dobrze przedstawionych bohaterach. Nie tylko Tommy w tym serialu ma siłę charakteru wartą pozazdroszczenia.
 Serial jest intrygujący i wyróżniający się na tle innych gangsterskich produkcji. Nie tylko poznacie życie najniższej, angielskiej klasy w latach międzywojennych, ale zapoznacie się też z niesamowitymi intrygami i gangsterskim stylem życia. Polecam tym, którzy lubią twarde charaktery, gangsterskie kino i Anglię w każdej odsłonie.



A Wasze jakie są ulubione seriale? Na jakie produkcje czekacie najbardziej? Może znacie seriale lub filmy warte polecenia?


*[Klikając na tytuły seriali zostaniecie przeniesieni do ich oficjalnych zwiastunów]*


O Barso Re

Barso Re
Recommended Posts × +

24 komentarze:

  1. Nie znam i nawet nie słyszałam o żadnym serialu z wyżej wymienionych. Jednak teraz i tak nie oglądam żadnego serialu, więc mogłabym zerknąć na pierwszą pozycję. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Sense8 to naprawdę bardzo dobry serial! Co prawda rozkręca się powoli, ale jest niesamowity! Jeden z lepszych seriali ostatnich lat. Nie mogę się doczekać drugiego sezonu.

      Usuń
  2. SENSE 8! Najlepszy serial ostatnich lat moim zdaniem! Kocham, uwielbiam, polecam wszystkim. Pozdrawiam :)
    moonybookishcorner.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Zaciekawiły mnie pierwsze dwa seriale - sporo o nich słyszałam, ale jakoś nie byłam na nie chętna. Teraz nabrałam na nie ochoty. :D Ja aktualnie czekam na 2 sezon Scream Queens, 6 sezon Teen Wolf i 4 sezon The 100!
    Pozdrawiam, Nat z osobliwe-delirium.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też nie mogę się doczekać 6 sezonu Teen Wolf. Szkoda tylko, że ten sezon jest ostatni. Obejrzałam kilka początkowych odcinków The 100, ale jakoś nie przypadł mi do gustu :/

      Usuń
  4. Żadnego z filmów nie znam, jednak chętnie je poznam.
    Jutro wieczorem będzie idealna do tego okazja :D
    Pozdrawiam serdecznie
    http://bookparadisebynatalia.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam! Mam nadzieję, że spodobają Ci się tak bardzo jak mi!

      Usuń
  5. Ostatnio miałam bardzo mało czasu na seriale, teraz powinnam więcej go mieć, dlatego chętnie je obejrzę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo polecam. Uważam, że to są jedne z lepszych seriali ostatnich lat.

      Usuń
  6. Żadnego z tych seriali nie oglądam (a musisz wiedzieć, że jestem wielką maniaczką seriali), ale o "Stranger Things" nasłuchałam się tyle dobrego, że trafia na moją listę "do obejrzenia"! :)
    Buziaki kochana, oczywiście obserwuję!
    BOOKBLOG

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. "Stranger Things" spodoba się każdemu kto uwielbia paranormalne wątki. Nie mogę doczekać się kolejnego sezonu. Jestem bardzo ciekawa jak rozwiną się niektóre wątki. Polecam z całego serca ten serial!!!

      Usuń
  7. Chyba poważnie będę musiała zrobić sobie tą listę seriali do obejrzenia, ale... mam coś na swiją obronę! Zabrałam się za "Jesteś moim życiem" :)
    szczerze-o-ksiazkach.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Musisz koniecznie mi powiedzieć czy "Jesteś moim życiem" Ci się spodobało! Zwróć jeszcze uwagę na trochę świeższą telenowelę - "W obronie honoru". Natknęłam się na nią przypadkiem i muszę Ci powiedzieć, że skradła moje serce.

      Usuń
  8. O żadnym nie słyszałam, ale chyba za bardzo zatraciłam się w "Grze o tron"

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jestem ogromną fanką "Gry o Tron"! Czuję, że zbliżający się sezon będzie bardzo mocny. Ciekawe kogo tym razem zabiją.

      Usuń
  9. Nie słyszałam o żadnym, mam grupę kilku seriali, które oglądam, więc gdy jakiś skończę to na bank zacznę myśleć o jakichś z twojej listy :>

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te seriale są jednymi z lepszych, które oglądałam. Mam nadzieję, że w przyszłości skorzystasz z mojej listy i któryś spodoba Ci się tak bardzo jak mi! :D

      Usuń
  10. Mam swoje typy, czas pokaże czy oczekiwania się spełniły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam nadzieję, że się spełnią!

      Usuń
  11. Ło, myślałam, że znam wszystkie seriale a tu się okazuje, że jednak nie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam bardzo dużo seriali, które są niestety mało popularne. Zostawiłam inne tytuły na później.

      Usuń
  12. Polecasz bardzo ciekawe seriale:) Co do ,,Stranger things" zastanawiałam się nad nim długo, jakoś trailer mnie nie porwał, ale może warto dać mu szansę:) A co do ,,Sens8" to chyba zacznę już dziś:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Koniecznie daj znać, jak Ci się spodobał "Sense8"! Ja kilkakrotnie przekonałam się o tym, że czasami nie warto ufać zwiastunom :(

      Usuń

Kłamałabym mówiąc, że nie interesują mnie komentarze. Umiem zmierzyć się z konstruktywną krytyką, ale przyjmę także miłe słowa. Wasze komentarze to wynagrodzenie mojego wysiłku, także jeżeli chcesz się odezwać – pisz!