Najnowszy post

Złodzieje czasu #3

SENSE8
Season 2



MOGĄ POJAWIĆ SIĘ ŚLADOWEJ ILOŚCI SPOJLERY

FABUŁA

      Ośmioro ludzi. Pochodzą z różnych częściach świata, ale są ze sobą połączeni parapsychologicznie, dzięki czemu mogą ze sobą rozmawiać, widywać się i korzystać ze swoich umiejętności. Wspólnie próbują ustrzec się przed tymi, którzy im zagrażają.



          I can’t take breath! I can’t!
         Moje serce, moje biedne serce!
        Właśnie skończyłam oglądać drugi sezon „Sense8”. W jednym zdaniu: ALE TO BYŁO DOBRE! Holy shit! Matko noc.
         Jestem rozbita.
          Jestem rozdarta.
          Jestem roztrzęsiona, zrozpaczona, wściekła i … cholernie zachwycona!



10 powodów dla których musisz obejrzeć „Sense8”

1.     KREACJE BOHATERÓW

·        Tak jak wspomniałam w tym poście – bohaterowie są różni wielopłaszczyznowi i oryginalni. Każdy z nich ma  swoją osobistą historię i każda historia sama się broni.
·        Co czeka nas w drugim sezonie? Will stał się liderem grupy i boryka się nie tylko z osobistymi dramatami, ale również musi zmierzyć z Whispers’em. Walka jest nierówna. Riley wspiera Willa we wszystkim, ale czy to zadanie jej nie przerośnie? Przed Capheus’em piętrzą się nowe wyzwania, na które nie był gotowy. Czy sobie poradzi? Kala czuje się coraz bardziej zagubiona. Nie wie co powinna zrobić – pójść za głosem serca czy zrobić to co słuszne? Sun Bak wymierza osobistą zemstę. Naomi odzyskuje wolność, ale czy może czuć się bezpiecznie? Lito – niegdyś uwielbiany aktor teraz musi zmierzyć się z odrzuceniem i  możliwością utraty wszystkiego na co tak ciężko pracował. Wolfgang wplątuje się w bardzo niebezpieczną grę, która może go drogo kosztować.
·        Postacie drugoplanowe są rewelacyjne! Amanita, partnerka Naomi jest cudowna! CU-DO-WNA! Bug I love this weird guy. Jela, który wspiera we wszystkim Capheus’a. Felix,  którego Wolfgang kocha jak rodzonego brata. Lito Family, którzy nie opuszczają go w tym trudnym okresie. Nie pozwalają mu się poddać.
·        Mocnym akcentem tej produkcji są nietuzinkowe czarne charaktery. Produkcje filmowe cierpiały na brak wyrazistych złych postaci – teraz mają Whispers’a i Lilę. (Musicie obejrzeć ten serial aby nienawidzić Lily tak bardzo jak ja! I wanna her death.)





2.      RELACJE

·        Ten serial w głównej mierze mówi o miłości. I pierwszy raz spotkałam się z tym, że za każdą parę tak samo mocno trzymałam kciuki. Oni są tak do siebie świetnie dobrani i umieją tak wiernie przedstawić uczucia, że po prostu… biję brawa za ich niesamowite zdolności aktorskie.
·        W tym serialu znajduje się jeden z moich największych shipów. Jak ja chcę, żeby oni w końcu byli ze sobą! Nie uwierzycie, jak kocham ich relację! Po prostu ... całym sercem jestem #kalagang! Mam też cichą nadzieję, że rozwinie się pewien wątek z Sun, bo come-on! Chcę więcej detektywa Mun!
·        Jak już wcześniej wspomniałam w tym serialu niesamowite są przyjaźnie. Widać, że tym ludziom na sobie zależy, że są w stanie dla drugiej osoby zrobić wszystko.

- I will find Ms. Gunnarsdottir. And I will enjoy feeling you
experience her death inch by inch, piece by piece.
-  There's just one tiny problem with that plan.
- And what is that?
- Me.



3.      MONTAŻ ZDJĘĆ I SCENY

·        Chapeau bas! Brawa! Wspaniałe zdjęcia, piękne i niesamowite widoki. Sceny w których nasi bohaterowie przemieszczali się przez „różne światy” dopracowane w każdym calu. Podobało mi się, że teraz w scenach akcji występowała cała ósemka, a nie tak jak w pierwszy sezonie – tylko wybrane osoby.
·        W tym sezonie znajduję się jedna z najpiękniejszych scen miłosnych, jakie dotychczas widziałam!
·        Oraz… najpiękniejsze oświadczyny!




4.      NAPIĘCIE

    Momentami łapałam się na tym, że w pewnych scenach wstrzymuję oddech! Akcja serialu była wyważona, ale i mocniejszych scenach było wyczuwalne to coś!


- What do we do now?
- We got that motherfucker.


5.      PERFEKCJA

  Mistrzostwo w każdym calu – czy to chodzi o scenariusz, zdjęcia,  fabułę czy poprowadzenie bohaterów. Każdy detal był idealnie dopracowany!


6.      HUMOR

Obejrzycie tylko tę scenę. Zrozumiecie, jak ten serial balansuje na krawędzi powagi i humoru.  





7.      MUZYKA

 Zapewne każdy z Was ma taką piosenkę z którą kojarzy mu się jakiś serial bądź scena filmowa. W „Supernatural” zawsze w ostatnim odcinku sezonu leci „Carryon wayward son”, a „I'll be there for you” będzie się tylko i wyłącznie kojarzyć z ramówką „Przyjaciół”.  
„Sense8” oprócz tego, że ma genialny soundtrack to jeszcze ma właśnie taką piosenkę – „What’s up”.



8.      PORUSZANIE OBECNYCH PROBLEMÓW SPOŁECZNO-POLITYCZNO-KULTUROWYCH

 Pierwszy sezon został nazwany manifestacją społeczności LGBT. Główni bohaterowie to geje, lesbijki, trans-woman. Mieliśmy odważne nagie sceny i orgie. Zaznaczone były uprzedzenia, stereotypy i konflikty rodzinne. Natomiast w sezonie drugim trochę zrezygnowano z takiej koncepcji, skupiając się na gloryfikacji różnorodności. Przedstawiony świat jest zróżnicowany, ale niezwykle barwny i ciekawy. I w każdym zakątku świata jest coś ciekawego, coś co można podziwiać i kochać. Oczywiście nadal jest poruszany problem nietolerancji, ale już w mniejszym stopniu. Wydaję mi się, że w tym sezonie najbardziej widoczne są problemy krajów trzeciego świata.


Who am I? Do you mean where I'm from? What I one day might become?
Where I'm from? What I do? What I've done? What I dream?
 Do you mean what you see? What I've seen? What I fear or what I dream?
What I one day might become? Do you mean who I love? What I've lost?
Who am I? I guess who I am is exactly the same as who you are.
Not better than. Not less than.
Because there is no one who has been or will ever be exactly
the same as either you or me.


9.      DYNAMIKA SERIALU

  Niektóre odcinki są spokojniejsze i wolniejsze, ale nie ma w nich mowy o nudzie. Każdy odcinek zaciekawia nas przedstawionymi wydarzeniami. Nie możemy oderwać się od ekranu dopóki nie skończymy. Natomiast inne odcinki to ciągła akcja, walka i gonitwa. Czytałam wiele wypowiedzi, że zakończenie odcinka to taki przeskok, jakby gdzieś zgubiła się połowa taśmy filmowej. Ja mam wrażenie, że zrobiono to specjalnie, a wszystko zostanie dokładnie pokazane w trzecim sezonie




10. ODPOWIEDZI I PYTANIA

  W tym sezonie zostały przedstawione informacje skąd wzięła się moc, która połączyła bohaterów. Wytłumaczono również dlaczego organizacja BPO ściga sensatów. Jednak  oczywiście pojawiają się nowe pytania i nowe wątpliwości.

 „Death doesn’t let you say goodbye. It just carves holes in your life,
 in your future, in your heart.”


Podsumowując

      Musiałam sobie dawkować ten serial, chociaż Netflix wrzucił na platformę cały sezon jednego dnia. I szczerze przyznaję - jestem emocjonalnym wrakiem. Nie mogę się otrząsnąć. Wciąż wracam do moich ulubionych scen i będę do nich wracać jeszcze przed długi czas, gdy w pełni wyliżę się z ran zadanych mi przez „Sense8”.
   Polecam bardzo, ale ostrzegam po obejrzeniu tego serialu nie będziesz wiedzieć co ze sobą zrobić.





Chciałabym Was również zaprosić do polubienia mojej strony na facebooku!


O Barso Re

Barso Re
Recommended Posts × +

6 komentarze:

  1. Oglądałam pierwszy sezon tuż po premierze i byłam zachwycona. Nie wiedziałam, że już wyszedł drugi. Dzięki za oświecenie! Teraz tylko trzeba znaleźć jakieś 10 godzin i obejrzeć to cudo :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten sezon jest znacznie lepszy niż pierwszy! Na pewno Ci się spodoba, na pewno - gwarantuję!

      Usuń
  2. Zachęciłaś mnie, jak tylko będę miała czas na seans filmowy, taki weekend odpoczynkowy bez książki, to z chęcią obejrzę odcinek za odcinkiem. :)
    Bookendorfina

    OdpowiedzUsuń
  3. Na razie jestem do tyłu z pewnym serialem Netflixa, więc nie zacznę tak szybko kolejnego. Ale z pewnością będę miała ten tytuł na uwadze.
    Pozdrawiam,
    http://tamczytam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepraszam ale jak wspomniałaś o "Carry On Wayward Son" to już cała playlista z Supernatural leci z " Heat Of The Moment" na czele i Bon Jovi - "Wanted Dead Or Alive":
    "Cause I’m a cowboy, on a steel horse I ride..." xD Scena w samochodzie i niezastąpiony śpiew Deana :)

    Ok, ok ale post nie był o Supernatural :D
    wiesz, ze nie słyszałam, o tym serialu? A bardzo mnie zaciekawiłaś, muszę go sobie zapamiętać :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Jakim prawem anulowali ten serial... toż to wizualne i stylistyczne arcydzieło!

    OdpowiedzUsuń

Kłamałabym mówiąc, że nie interesują mnie komentarze. Umiem zmierzyć się z konstruktywną krytyką, ale przyjmę także miłe słowa. Wasze komentarze to wynagrodzenie mojego wysiłku, także jeżeli chcesz się odezwać – pisz!